[021] 22657984
[021] 22657975

جراحی ماموپلاستی

سه نوع کلی جراحی ماموپلاستی وجود دارد که بر روی سینه انجام می گیرد. از جمله این جراحی ها می توان به افزایش سایز سینه ها، کاهش سایز سینه ها و جراحی بازسازی سینه ها اشاره کرد. در ادامه به توضیحاتی درباره این سه روش می پردازیم تا دیدی کلی از جراحی ماموپلاستی پیدا کنید.

جراحی ماموپلاستی

جراحی افزایش سایز سینه ها

افزایش حجم سینه ها به منظور افزایش ظاهر، سایز و تناسب سینه های زنان انجام می گیرد. زنان به دلایل مختلفی تحت این جراحی قرار می گیرند. برخی زنان احساس می کنند که سینه های بسیار کوچکی دارند. برخی زنان به دلیل تغییر ظاهر سینه ها ناشی از بارداری قصد جراحی سینه دارند. برخی دیگر از زنان تمایل به اصلاح تقارن سایز سینه ها دارند.
افزایش حجم سینه ها با پروتز سینه انجام می گیرد. پروتز در ناحیه زیر عضله سینه یا بر روی ماهیچه سینه کار گذاشته می شود. برشی که در این جراحی ایجاد می گردد عمدتاً در ناحیه زیر سینه ها است و یا در مواردی در ناحیه اطراف نوک سینه برش ایجاد می شود. به طور کلی جراحی افزایش سایز سینه ها جزو جراحی های کم تهاجمی است و برش هایی که در این جراحی ایجاد می گردد تنها سه سانتی متر طول دارند. برای افزایش حجم سینه ها که برش در زیر بغل ایجاد می گردد، احتمال دارد در طول جراحی از یک اندوسکوپ ( لوله باریکی که به منبع نوری و دوربین متصل است ) کمک گرفته شود.

پروتز های سینه از سیلیکون و یا محلول آب و نمک پر شده اند. متقاضیان می توانند سایز و شکل پروتز دلخواه خود را انتخاب کنند و یا در مواردی که شرایط خاص است پزشک نوع پروتز ها را انتخاب می نماید.
این جراحی همانند جراحی های دیگر خطراتی در پی دارد که از جمله این خطرات می توان به بروز عفونت، ایجاد اسکار و … اشاره کرد.

دکتر محمدرضا اخوندی نسب فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با استفاده از تکنیک های روز دنیا و دستگاه های مجهز پیشرفته به انجام جراحی های زیبایی می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. جهت مشاوره با بهترین فوق تخصص جراح پلاستیک در تهران می توانید با شماره های 22657975-22657984 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر محمدرضا اخوندی نسب مراجعه کنید .

کاهش حجم سینه ها

جراحی کاهش حجم سینه ها در اغلب موارد در زنانی که سینه هایی بزرگ و سنگین دارند انجام می گیرد. این افراد درد زیادی را در ناحیه گردن خود احساس می کنند و علائم دیگری مانند بیحسی کمر یا ضعف کمر به دلیل وزن بیش از حد سینه ها را تجربه می کنند. در طول این جراحی پوست اضافی، چربی، و بافت اضافه سینه ها برداشته می شود.
بعد از جراحی، کاهش حجم سینه ها می تواند منجر به تغییر احساس سینه ها و عدم توانایی در شیردهی شود. در مواردی که برش های بزرگی ایجاد می گردد و نوک سینه ها انتقال می یابند، احساس نوک سینه ها و توانایی شیردهی در اغلب موارد از بین می رود. اگر شیردهی برای بیمار مورد مهمی در آینده می باشد، احتمالاً بهتر است که جراحی سینه را به زمانی دیگر موکول کرد و پس از باداری و شیردهی برای جراحی اقدام گردد.

مراحل جراحی کوچک کردن سینه

بازسازی سینه ها

زنانی که تحت جراحی ماستکتومی به دلیل سرطان سینه قرار می گیرند، از جمله متقاضیان جراحی ترمیمی یا بازسازی سینه ها هستند. این جراحی به بازسازی شکل طبیعی سینه ها و تناسب و حجم دلخواه بیمار می انجامد.

مزایای ماموپلاستی

سینه های بزرگ و افتاده نه تنها ظاهری ناخوشایند دارند بلکه باعث ناراحتی ها و مشکلاتی برای فرد می شوند. سینه های بزرگ مشکلات زیادی را برای سلامتی فرد ایجاد می کنند که می تواند دردناک و حتی خطرناک برای زندگی فرد باشند. با جراحی ماموپلاستی می توان این مشکلات را از بین برد و ظاهر بهتری برای سینه ها ایجاد نمود.

سینه های بزرگ و خطر سلامتی

سینه های بزرگ قویاً بر سلامت فیزیکی یک زن تاثیر می گذارد. مشکلاتی که زنان با سینه های بزرگ مواجه اند به شرح زیر است:

– درد شدید – کشیدگی سینه ها به سمت پایین به دلیل وزن زیادی که دارند باعث درد در ناحیه کمر، گردن و بازوها می شود.

– سردرد – بسیاری از زنان که سینه های بزرگی دارند تجربه سر درد های دردناکی را دارند که به سختی کنترل می شود.

– مشکلاتی در ستون فقرات – سینه های بزرگ باعث آسیب و تغییر در انحنای ستون فقرات زنان می شود.

– سختی در ورزش کردن – به دلیل درد، بسیاری از زنانی که سینه های بزرگی دارند نمی توانند حرکات ورزشی را به درستی انجام دهند.

– اضافه وزن – ورزش نکردن و تحرک نداشتن به دلیل ناراحتی که سینه های بزرگ ایجاد می کنند، می تواند باعث شود که فرد اضافه وزن پیدا کند.

– خطر سرطان سینه – زنانی که سینه های بزرگی دارند بیشتر در خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

در یک مطالعه که بر روی زنان با سینه های بزرگ انجام گرفت، طول عمر این افراد نسبت به افرادی که سینه های بزرگی نداشتند کوتاه تر بوده است.

ماموپلاستی برای کاهش مشکلات سلامتی

این خطرات سلامتی که مشکل ساز می شوند، سینه های بزرگ را مشکلی جدی برای بسیاری از زنان کرده اند. خوشبختانه لزومی ندارد که فرد تا پایان عمر خود با این مشکل زندگی کند و راهکاری قطعی برای کوچک کردن سینه ها وجود دارد که همان جراحی ماموپلاستی است. از جمله مزایای ماموپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و ماموپلاستی

– کاهش سر درد ها

– بهبود الگوی خواب

– بهبود تنفس فرد

– کاهش دردهای اسکلتی – عضلانی

– کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

– بهبود توانایی فرد برای ورزش کردن

– کاهش اختلالات غذایی

به دلیل مزایایی که برای سلامتی در پی جراحی ماموپلاستی وجود دارد، پزشکان این جراحی را برای بسیاری از زنان مناسب و مفید اعلام می کنند. این جراحی برای هر زنی می تواند انجام گیرد ولی در حقیقت باید برای زنانی انجام گیرد که سینه هایی بزرگ تر از حد نرمال دارند. از سوی دیگر ماموپلاستی تاثیر مثبتی بر اعتماد به نفس افراد دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح پلاستیک در تهران مراجعه نمایید .

منبع : https://www.onhealth.com/content/1/mammoplasty_plastic_surgery_for_the_breasts, https://theplasticsurgerygroup.com/2019/08/learn-the-benefits-of-mammoplasty-for-women-with-large-breasts/

12 − نه =