[021] 22657984
[021] 22657975

لیپوساکشن

لیپوساکشن که با نام های لیپو، لیپکتومی و لیپوپلاستی هم شناخته می شود نوعی روش جراحی زیبایی است که به شکستن چربی های بدن و ساکشن کردن ( خارج کردن) چربی ها از بدن می انجامد. این جراحی عموماً بر روی شکم، ران ها، باسن، گردن، چانه، بالای بازوها، ساق پا و کمر انجام می گیرد.

چربی از طریق ابزار مخصوصی به نام کانولا از بدن خارج می شود. کانولا به زیر پوست می رود و وکیوم قدرت مند و پر فشاری به سر کانولا متصل می شود و چربی های شکسته شده را از بدن خارج می کند. لیپوساکشن متداول ترین جراحی زیبایی در آمریکا است. بیش از 300 هزار جراحی لیپوساکشن در این کشور انجام می گیرد که هر کدام هزینه های متفاوتی دارند.

حقایقی درباره لیپوساکشن

– این جراحی معمولاً با بیهوشی کلی انجام می گیرد.
– لیپوساکشن روشی برای کاهش وزن نیست بلکه می تواند چربی هایی که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی روند را از بین ببرد.
– از جمله عوارض لیپوساکشن می توان به عفونت و ایجار اسکار اشاره کرد.
– لیپوساکشن می تواند به درمان برخی بیماری ها هم کمک کند.

لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن یک روش مناسب برای کاهش وزن نیست. افرادی که تحت جراحی لیپوساکشن قرار می گیرند معمولاً دارای وزن ثابتی هستند ولی نیاز به برداشتن چربی های تجمع یافته در برخی اندام های بدن دارند. در حقیقت لیپوساکشن درمانی برای چاقی نیست. این روش جراحی به برداشتن سلولیت، استرچ مارک ها و فرورفتگی های سطح پوست کمک نمی کند. هدف اصلی این روش زیبایی است. افرادی که قصد متناسب کردن ساختار کلی بدن و بهبود ظاهر بدن را دارند می توانند از این روش بهره ببرند.
لیپوساکشن سلول های چربی را به طور دائم از بین می برد و شکل بدن را تغییر می دهد. با این حال اگر بیمار رژیم غذایی سالم و سبک زندگی مناسبی نداشته باشد، نمی توان عدم بازگشت چربی را تضمین کرد. مقدار چربی که می تواند در هر بار جراحی از بدن خارج شود محدود است.

عوارض لیپوساکشن

از عوارض این روش جراحی می توان به عفونت، بی حسی، ایجاد اسکار و … اشاره کرد. اگر چربی به مقدار زیادی برداشته شود احتمالاً سطح ناصافی در پوست نمایان می شود.

دکتر محمدرضا اخوندی نسب فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با استفاده از تکنیک های روز دنیا و دستگاه های مجهز پیشرفته به انجام جراحی های زیبایی می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. جهت مشاوره با بهترین فوق تخصص جراح پلاستیک در تهران می توانید با شماره های 22657975-22657984 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر محمدرضا اخوندی نسب مراجعه کنید .

مراقبت های بعد از لیپوساکشن

لیپوساکشن به طور عمده برای بهبود ظاهر انجام می گیرد. بعد از این جراحی باید به موارد زیر توجه شود:
– برخورداری از رژیم غذایی سالم
– ورزش کردن منظم
– برنامه خواب با کیفیت
– سبک زندگی سالم
بهتر است که قبل از انجام این جراحی درباره مزایا و معایب لیپوساکشن تحقیق شود. همچنین مراقبت های بعد از این جراحی اهمیت بسیار بالایی دارد تا عوارض و مشکلات جراحی به حداقل برسد. مناطقی که مورد جراحی لیپوساکشن قرار می گیرند :
– شکم
– کمر
– باسن
– سینه
– داخل زانو
– لگن
– پهلوها
– خط گردن و ناحیه زیر چانه
– ساق پا ( ناحیه بیرونی و داخلی)
– بالای بازوها
لیپوساکشن برای افرادی که پوست سفتی دارند و خاصیت الاستیک پوست بالا است می تواند بهترین گزینه باشد. لیپوساکشن در افرادی که پوست شلی دارند نیازمند دقت بیشتر و تبجر بالاتر جراح است.

سوالات متداول لیپوساکشن

پوشیدن گن بعد از جراحی لیپوساکشن به چه صورت است؟

استفاده از گن های مخصوص بعد از جراحی لیپوساکشن بسیار ضروری است. به این ترتیب تورم و التهابات بعد از جراحی کاهش می یابد. همچنین احتمال خونریزی را کاهش می دهند. بسیاری از جراحان از بیماران می خواهند که از گن های فشاری و کرست های مخصوصی استفاده کنند تا طول دوران نقاهت کاهش یابد.

پوشیدن گن بعد از جراحی لیپوساکشن

هزینه جراحی لیپوساکشن چقدر است؟

هزینه جراحی لیپوساکشن بستگی به میزان ناحیه جراحی دارد. زمانی که تنها یک ناحیه تحت لیپوساکشن قرار می گیرد نسبت به زمانی که لیپوساکشن برای چندین قسمت انجام می گیرد هزینه کمتری دارد. همچنین این را به خاطر داشته باشید که جراحی لیپوساکشن به دلیل ماهیت زیبایی که دارد، هزینه های آن تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

آیا من کاندیدای مناسبی برای جراحی لیپوساکشن هستم؟

یک کاندیدای خوب برای لیپوساشکن فردی است که توقعات واقع بینانه ای از جراحی داشته باشد. همچنین از سلامت خوبی برخوردار باشد و احتمالاً از نتیجه جراحی رضایت داشته باشد. به خاطر داشته باشید که گرچه جراحی لیپوساکشن تغییرات زیادی را ایجاد می کند و باعث بهبود چشمگیری می شود ولی نتیجه جراحی در موارد نادری ایده آل است.

توقعات واقع بینانه از جراحی لیپوساکشن به چه صورت است؟

بعد از لیپوساکشن شکل جدیدی برای بدن ایجاد می گردد که تقریباً دائمی است. در صورتی که بیمار بعد از جراحی مقداری وزن اضافه کند، شکل ناحیه مقداری تغییر می کند. ولی سلول های چربی که در پروسه لیپوساکشن برداشته شده اند دوباره رشد نمی کنند.

چه نقاطی از بدن را می توان لیپوساکشن کرد؟

متداول ترین نقاط بدن که جراحی لیپوساکشن را می توان بر روی آن ها انجام داد شامل سینه ها، باسن، شکم، بیرون ران ها، داخل ران، جلوی ران، بازوها، زانوها، گونه ها و گردن است. البته جراحی لیپوساکشن در مردان بیشتر بر روی چانه، گردن، شکم، پهلوها و سینه ها انجام می گیرد.

نواحی مختلف بدن که می توان لیپوساکشن کرد

پیچیدگی ها و خطرات جراحی لیپوساکشن به چه صورت است؟

خطرناک ترین وجه جراحی لیپوساکشن این است که جراح نداند که در یک جلسه لیپوساکشن چقدر چربی باید برداشته شود. بنابراین لازم و ضروری است که برای انجام این جراحی به یک فوق تخصص پلاستیک و زیبایی مراجعه شود تا جراحی به ایمن ترین و بهترین شکل ممکن انجام گیرد. از جمله عوارض جراحی لیپوساکشن می توان به خونریزی، عفونت، زخم های پوستی و آسیب به اعصاب اشاره کرد.

جراحی لیپوساکشن در چه جایی انجام می گیرد؟

این جراحی می تواند در مطب پزشک که مجهز به تمامی وسایل جراحی است انجام گیرد. ولی در بسیاری از موارد این جراحی در بیمارستان انجام می گیرد. این جراحی باید در اتاق عمل و مجهز به تمامی امکانات مناسب انجام گیرد. تجهیزات ایمن برای جراحی لیپوساکشن باید خطر عفونت های ناشی از جراحی را به حداقل برسانند.

آیا لیپوساکشن روش ایمنی است؟

لیپوساکشن نوعی روش جراحی پلاستیک است که به برداشتن چربی های اضافه از بدن می پردازد. ولی سوالی که برای بسیاری مطرح است این است که آیا لیپوساکشن روش ایمنی است؟ افراد برای بهبود شکل و تناسب اندام های مختلف بدن این جراحی را انجام می دهند. ولی باید بدانند که لیپوساکشن روشی درمانی برای کاهش وزن نیست. این روش دارای ریسک ها و پیچیدگی های احتمالی است. بنابراین قبل از انجام این روش جراحی لازم است که این خطرات را مدنظر قرار داد.

از لیپوساکشن چه توقعی می توان داشت؟

لیپوساکشن تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد. بدین ترتیب هیچ دردی در طول جراحی احساس نمی شود. ولی بعد از جراحی قطعاً میزانی درد توسط بیمار تجربه می شود و دوران نقاهت و ریکاوری همراه با درد است.

بر اساس اینکه بر روی چه ناحیه ای از بدن لیپوساکشن انجام می گیرد، فرد مدت زمان کمتر یا بیشتری باید در بیمارستان بستری شود. برخی جراحی ها به صورت سرپایی انجام می گیرند. درد، تورم، کبودی و بی حسی از موارد شایع بعد از جراحی هستند.

لاغری با لیپوساکشن

برای کاهش نگرانی ها قبل از جراحی می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

– صحبت با پزشک در مورد نگرانی های مربوط به درد
– صحبت با پزشک و نوع بیهوشی یا بی حسی
– صحبت با پزشک درباره داروهایی که می توان قبل از جراحی استفاده کرد.

برای کاهش درد بعد از جراحی می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

– مصرف تمام داروهای تجویزی مسکن
– پوشیدن گن های فشاری مخصوص بعد از جراحی
– استفاده از لوله های مخصوص برای تخلیه مایعات و خون اضافی از محل جراحی
– مصرف مایعات
– پرهیز از نمک که می تواند باعث افزایش تورم و ادم شود.

موارد پرهیز از جراحی لیپوساکشن

در موارد زیر لازم است که این جراحی انجام نگیرد:

– مصرف دخانیات و سیگار
– ابتلا به بیماری های مزمن
– سیستم ایمنی ضعیف
– اضافه وزن شدید
– پوست شل و آویزان
– سابقه ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی عروقی و صرع و ترومبوز سیاهرگی عمقی

ریسک و خطرات مرتبط با لیپوساکشن

لیپوساکشن جراحی بسیار مهمی است و ریسک های متعددی در پی دارد. اینکه تمامی ریسک های مرتبط به لیپوساکشن را قبل از جراحی در نظر داشته باشید، اهمیت بسیار بالایی دارد.

خطرات لیپوساکشن در طول جراحی

خطراتی که در طول جراحی لیپوساکشن فرد را تهدید می کند به شرح زیر است:

– زخم های سوراخ دار و آسیب به ارگان های بدن
– پیچیدگی های مرتبط با بیهوشی
– سوختگی ها
– آسیب به اعصاب
– شوک

خطرات لیپوساکشن بعد از جراحی

خطراتی که بعد از جراحی لیپوساکشن وجود دارند به شرح زیر است:

– ایجاد لخته خونی در ریه ها
– تجمع مایعات در ریه ها
– لخته چربی
– عفونت
– هماتوم یا خونریزی در زیر پوست
– سروما یا تجمع مایعات در زیر پوست
– ادما یا تورم
– نکروز پوست یا مرگ سلول های پوستی
– واکنش به بیهوشی یا دیگر داروها
– بیماری های کلیوی و قلبی

خطرات لیپوساکشن در دوران نقاهت

خطرات در دوران نقاهت شامل موارد زیر است:

– مشکلاتی با شکل و تناسب بدن
– پوست ناصاف و دارای برامدگی ها
– بی حسی، کبودی، درد، تورم
– عفونت
– عدم تعادل مایعات در بدن
– ایجاد اسکار و جای زخم
– تغییراتی در احساس پوست
– تغییر در رنگ پوست
– مشکلاتی در ترمیم زخم ها

دوره نقاهت جراحی لیپوساکشن

نتیجه گیری

لیپوساکشن دارای خطراتی است که آشنایی با آن ها می تواند به فرد کمک کند. ولی نباید این خطرات شما را بترساند. احتمال بروز این خطرات بسیار پایین است و در صورتی که جراحی توسط بهترین جراح پلاستیک و متبحر انجام گیرد، این مشکلات به وجود نمی آیند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح شکم در تهران مراجه نمایید .

منبع :  https://www.liposuction.com/faqs-html ,  https://www.medicalnewstoday.com/articles/180450.php  https://www.healthline.com/health/is-liposuction-safe#risks

پانزده + 18 =