مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی

دوران نقاهت بعد از جراحی ماموپلاستی بر چگونگی ظاهر سینه ها بعد از جراحی تاثیر بسزایی دارد. باید از بخیه ها مراقبت های لازم به عمل آید و درد بیمار کنترل شود. برخی فعالیت های روزمره یا فعالیت های فیزیکی باید محدود شوند تا ظاهر سینه ها در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد.

مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی کاهشی به چه صورت انجام می گیرد؟

جراحی ماموپلاستی کاهشی به منظور کاهش سایز سینه های بزرگ و افتاده انجام می گیرد. این روش جراحی با برداشتن بافت چربی اضافی و پوست های افتاده از سینه ها می تواند ظاهری ایده آل برای سینه ها فراهم کند. این جراحی تحت بیهوشی کلی انجام می گیرد. همانند هر جراحی دیگری این جراحی دوران نقاهت دشواری دارد.

دوران نقاهت بعد از جراحی ماموپلاستی

بعد از جراحی ماموپلاستی دستورالعمل هایی به بیمار داده می شود. این دستورالعمل ها را باید به دقت دنبال کنید تا دوران نقاهت راحتی را پشت سر بگذارید. استفاده از برخی داروها یا پانسمان ها و یا داروهای موضعی برای کمک به بهبود سریع تر و بهتر و بدون بروز عفونت لازم و ضروری است.

دکتر محمدرضا اخوندی نسب فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با استفاده از تکنیک های روز دنیا و دستگاه های مجهز پیشرفته به انجام جراحی های زیبایی می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. جهت مشاوره با بهترین جراح پلاستیک در تهران می توانید با شماره های ۲۲۶۵۷۹۷۵-۲۲۶۵۷۹۸۴ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر محمدرضا اخوندی نسب مراجعه کنید .

در طول هفته اول چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

در طول هفته اول باید از یک بانداژ الاستیک و یا سوتین های مخصوص بر روی پانسمان و گاز استفاده شود. در روزهای اول بعد از جراحی ماموپلاستی نیاز است که یک نفر بیمار را همراهی کند تا به بیمار کمک کند. بنابراین نیاز است تا از اعضای خانواده یا یکی از دوستان کمک خواسته شود. حتماً لازم است که بیمار با آن شخص راحتی لازم را داشته باشد زیرا هنگام حمام رفتن هم نیاز به یک همراه می باشد. زیرا فرد قادر به بلند کردن دست های خود نیست و این اقدام دردناک است.

بخیه هایی در ناحیه سینه زده می شود و از لوله هایی برای خارج کردن مایعات و خون اضافی از ناحیه جراحی کمک گرفته می شود. این لوله ها برای حداقل یک هفته در محل جراحی باقی می مانند. بعد از اینکه پانسمان ها برداشته شدند باز هم نیاز است که تا هفته ها از سوتین مخصوص استفاده شود. این سوتین ها به کنترل تورم و التهابات بعد از جراحی و نگاه داشتن سینه ها در موقعیت مناسب و ترمیم مناسب بافت برای دست یابی به تناسب بهتر سینه ها کمک می کنند.
در طول هفته های بعد از جراحی ماموپلاستی بخیه ها کشیده می شوند. سینه ها در این مدت بسیار حساس هستند و تورم و کبودی مشاهده می شود که به مرور از بین می رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح پلاستیک در تهران مراجعه نمایید .

منبع : https://www.verywellhealth.com/breast-reduction-recovery-2709779

18 − نه =