مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه
جراحی همزمان سینه و شکم

جراحی همزمان شکم و سینه

یکشنبه, مهر ۰۸

جراحی همزمان شکم و سینه درخواست اولیه تمام کسانی است که میخواهند به یکباره از شر سختی های بعد از عمل خلاص شوند، یا  در مواقعی پیش می آید که بیمارانی که به جراحان پلاستیک مراجعه می‌کنند، مطمئن نیستند که کدام جراحی را می‌خواهند انجام دهند. اصلا اما جراحی شکم و پهلو همزمان برای همه افراد ممکن است؟ زمانی که دو جراحی سینه و تامی تاک با هم ادغام شوند؛ به اصطلاح به آن ”Mommy Makeover” گفته می‌شود که در این مقاله از سایت دکتر محمدرضا آخوندی نسب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

منظور از mommy makeover چیست؟

هدف جراحی تغییرات مادر این است که شکل و ظاهر بدن بانوان را بعد از زایمان بازیابی کند. بسیاری از خانم‌ها بعد از بارداری متوجه تغییراتی در بدنشان می‌شوند. قسمت‌های زیادی از بدن تغییر می‌کنند، از جمله سینه‌ها، شکم، دور کمر، اندام تناسلی و باسن. جراحی‌های که می‌توانند در تکنیک mommy makeover انجام شوند :

  • لیفت سینه
  • لیپوساکشن
  • جراحی باسن
  • جوانسازی واژن
  • جراحی زیبایی شکم
  • جراحی پروتز سینه یا بزرگ کردن سینه

۵ نکته مهم قبل جراحی همزمان شکم و سینه

جراحی-شکم-و-سینه

↲ هیچ جراحی تغییرات مادر استانداردی وجود ندارد

لزومی ندارد در تمام جراحی‌های تغییرات مادر یک سری جراحی‌های معین انجام شود. در واقع این جراحی بر اساس نیازها، سبک زندگی و آناتومی بدن شما شخصی سازی می‌شود.

  • سن
  • بارداری
  • یائسگی
  • شیردهی
  • افزایش یا کاهش وزن

تمامی این موارد می‌توانند عوارضی بر فرم بدن داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است پوست روی شکم بعد از شل شدن قابلیت بازگشت به حالت اول را از دست بدهد و در نتیجه پوستی شل و پژمرده و فرم بدن نامنظمی بر جای بماند. بسیاری از بیماران نیز حجم سینه‌هایشان کاهش می‌یابد و کیسه‌های لجباز چربی در شکمشان ایجاد می‌شود که در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاومند. کلید داشتن نتایج رضایت بخش از جراحی تغییرات مادر انتخاب درست ادغامی از جراحی‌هاست که بهترین راه حل برای مشکلات شما باشد.

عمل همزمان سینه و شکم

تمامی این موارد می‌توانند عوارضی بر فرم بدن داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است پوست روی شکم بعد از شل شدن قابلیت بازگشت به حالت اول را از دست بدهد و در نتیجه پوستی شل و پژمرده و فرم بدن نامنظمی بر جای بماند. بسیاری از بیماران نیز حجم سینه‌هایشان کاهش می‌یابد و کیسه‌های لجباز چربی در شکمشان ایجاد می‌شود که در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاومند. کلید داشتن نتایج رضایت بخش از جراحی تغییرات مادر انتخاب درست ادغامی از جراحی‌هاست که بهترین راه حل برای مشکلات شما باشد.

↲ mommy makeover اغلب شامل جراحی سینه و شکم است اما..

به طور معمول جراحی تغییرات مادر شامل شکلی از جراحی‌های سینه و تامی تاک است. همانطور که از اسمش پیداست، این جراحی در ابتدا برای جوانسازی قسمت هایی از بدن بانوان که بیش از حد تحت تاثیر دوران مادری قرار گرفته بود، ایجاد شد. هدف تغییرات مادر بازیابی ظاهری جوان برای فرم بدن شماست که شامل برداشتن پوست اضافی، برداشتن چربی‌ها، افزایش حجم سینه با کاشت ایمپلنت یا جبران حجم از دست رفته با تزریق چربی باشد. با این حال با گذشت زمان جراحی تغییرات مادر تحول یافته است. هم اکنون حتی میتواند شامل ادغامی از جراحی‌های زیر باشد:

↲ بزرگ کردن سینه در مقابل لیفت سینه

جراحی سینه اغلب یک جزء بنیادی تغییرات مادر است. بارداری و شیردهی می‌تواند باعث کاهش حجم سینه‌ها شود. ایمپلنت سینه یک روش امن و عالی برای جبران این حجم از دست رفته است. هرچند بارداری، شیردهی و سن می‌توانند همچنین پوست سینه را شل کنند. به همین دلیل است که بزرگ کردن سینه مستقیما جواب نمی‌دهد.

آیا هنگامی که مقابل آینه می‌ایستید، نوک سینه‌های شما هنوز رو به جلو قرار می‌گیرد؟ اگر نه، احتمالا بهتر است لیفت سینه انجام دهید. حال لیفت سینه می‌تواند به تنهایی شود یا همراه با کاشت ایمپلنت انجام شود. استفاده از ایمپلنت‌های بزرگتر برای جبران کردن پوست شل سینه، در آخر باعث عوارضی می‌شود. پوست شل و آویزان نشانه‌ای است که بافت ضعیف سینه در گذر زمان نمی‌تواند ایمپلنت را در محل خود نگه دارد. با انجام لیفت سینه نوک سینه‌ها به مرکز سینه باز می‌گردند و ظاهری جوانتر و سرحال ایجاد می‌شود.

جراحی سینه

↲ بیشتر افراد به تامی تاک کامل احتیاج دارند

شکم ناحیه مشکل برای بیشتر بیماران است. در حالی که لیپوساکشن بهترین گزینه برای از بین بردن چربی اضافی است، نمی‌تواند پوست آویزان یا ماهیچه‌های شل را درست کند. دو مشکلی که در بیمارانی که زایمان داشته‌اند یا به طور قابل توجهی کاهش یا افزایش وزن داشته‌اند، رایج است. با این وجود تامی تاک می‌تواند هر سه مشکل را بهبود ببخشد. برای انجام تامی تاک دو گزینه پیش رو دارید: تامی تاک کامل یا مینی تامی تاک. با این که بیشتر بیماران دومی را می‌خواهند، گزینه اول برای ان ها مناسب‌تر است.
کاندیدای ایده آل برای مینی تامی تاک فقط زیر ناف پوست شل دارد. این بیشتر شامل بانوانی است که زایمان کرده اند، افزایش وزن داشته اند یا یائسه شده اند. بیماران هر جراحی که کلمه “مینی” داشته باشد، دوست دارند چون به نظر می‌رسد برش کوچک‌تری لازم دارد. لازم است به یاد داشته باشید در هر صورت مینی تامی تاک جراحی بزرگی است که نیاز به دوران ریکاوری زادی دارد.

هیچ بیماری دوست ندارد این همه جراحی کند و در آخر شکمی صاف و کشیده نداشته باشد. پس دوباره به آینه نگاه کنید. وقتی به کل شکمتان نگاه می‌کنید، آیا چربی اضافی یا پوست شل بالای نافتان دارید؟ اگر دارید، باید تامی تاک کامل انجام دهید. طول برش ممکن است کمی بیشتر باشد، اما جراحی نتیجه خوبی خواهد داشت و ظاهر شکمتان صاف و خوش فرم می‌شود.

عمل جراحی زیبایی شکم

عمل ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی همزمان

ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی دو فرایند جراحی جداگانه هستند که اغلب مواقع به صورت جداگانه انجام می شوند مگر مواردی که جراح متخصص پلاستیک با توجه به شرایط و نیازهای بیمار تشخیص دهد، انجام همزمان ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی برای شخص کم خطر بوده و بیمار هم توان تحمل دوران نقاهت و درگیری با عوارض احتمالی آن را داشته باشد.

این تکنیک ترکیبی به این صورت انجام میشود که جراح با توجه به نیاز و خواسته بیمار روند بهبود شکل بدن و پوست شکم در جهت برداشتن پوست اضافی و چربی ناحیه شکم و تقویت عضلات شکم را همزمان با جراحی زیبایی یا بازسازی سینه انجام میدهد.

دوره نقاهت جراحی همزمان شکم و پهلو

بعد عمل ترکیبی تامی‌تاک با جراحی زیبایی شکم به دو هفته استراحت مطلق نیاز دارد. بعد از آن تا ۳ یا ۴ هفته قادر نخواهید بود به راحتی خم شوید. پس برنامه‌ریزی کنید در این مدت کسی برایتان آشپزی کند یا اگر کودک دارید کسی برای نگهداری ازآن‌ها در نظر بگیرید. برای داشتن بهترین نتیجه باید به بدنتان زمان دهید تا کامل بهبود یابد. با انجام جراحی تغییر مادر ظاهر شما به طور اساسی تغییر کرده و به شما انرژی، نشاط و عزت نفس بیشتری خواهید داشت. همچنین جراحی است که به زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارد. بیمارنی که برنامه‌ریزی می‌کنند، رضایت بخش‌ترین نتیجه را خواهند داشت.

*~ سوالات متداول درباره جراحی همزمان شکم و سینه ~*

می‌توان جراحی شکم و سینه را همزمان انجام داد؟

ممکن است بعد از ارزیابی دقیق و تصمیم پزشک کاندید مناسبی برای جراحی همزمان شکم و سینه باشید.

چقدر طول می‌کشد تا بهبودی کامل پس از جراحی همزمان شکم و سینه رخ دهد؟

زمان بهبودی کامل ممکن است متفاوت باشد، اما عموما نیاز به حداقل ۳ هفته استراحت مطلق و تا چندین ماه رعایت رفتاری دارد.

عوارض پس از جراحی همزمان شکم و سینه چیست؟

درگیری با عوارض جانبی بعد جراحی در صورت مراجعه به جراح متخصص پلاستیک دور از ذهن است اما خطرات احتمالی عفونت، خونریزی یا تحریک میتواند علائم جانبی جراحی همزمان ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی باشد.

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک – عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

عضویت فعال انجمن بین المللى جراحان پلاستیک آمریکا (ISAPS) – جراحى هاى تغییر جنسیت به روش فالوپلاستى

برچسب ها:
مقالات مرتبط
مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک

مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک

مراقبت های بعد از لیپوماتیک تاثیر مثبت و منفی زیادی در روند بهبودی بیمار و نتیجه نهایی این جراحی دارد. پروش های پیکرتراشی متعددی وجود...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۱ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *