مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
دکتر محمدرضا آخوندی نسب / لاغری و پیکر تراشی / برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی    
برگشت شکم پس از ابدومینوپلاستی

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی    

سه شنبه, اسفند ۰۸

امروزه جراحی زیبایی شکم یا برداشتن پوست و چربی اضافه شکم در جهت سفت‌شدن ماهیچه‌ها و بافت‌های زیرین و در نتیجه دستیابی به اندامی ایده‌آل با نام پزشکی ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty)، طرفداران بی‌شماری دارد؛ اما هر فرد متقاضی این عمل زیبایی حداقل یک بار به این موضوع فکر کرده است که آیا برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی اتفاق می‌افتد یا خیر؟ یا این‌که چه دلایلی سبب برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال‌ها خواندن این مقاله از سایت دکتر آخوندی نسب خالی از لطف نیست، اما آن‌چه مسلم است در هر جراحی زیبایی و به‌خصوص برای عمل ابدومینوپلاستی که به سبب تخت شدن شکم انجام می‌شود، عوامل تاثیرگذار بسیاری وجود دارد.

آیا عمل ابدومینوپلاستی شکم برگشت دارد؟

حفظ نتایج عمل زیبایی شکم و برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی وابسته به سبک زندگی بیمار و مراقبت‌های پس از عمل است. در واقع برای آن‌که از عمل ابدومینوپلاستی کمال‌رضایت را داشته باشید باید سعی و تلاش خود برای حفظ آن را به کار گیرید، زیرا با افزایش وزن و در نتیجه افزایش میزان چربی بدن، احتمال برگشت مجدد شکم بعد از ابدومینوپلاستی وجود دارد؛ اما اگر توصیه‌های پزشک جراح را جدی بگیرید و وزن خود را ثابت نگه دارید و همچنین در سلامت بدن خود کوشا باشید، می‌توانید به نتایج ایده‌آلی دست پیدا کنید و تا سال‌ها از اندام متناسب و زیبا لذت ببرید.

علت ورم شکم بعد از ابدومینوپلاستی

تورم در محدوده شکم بعد از جراحی زیبایی آن یکی دیگر از نگرانی‌های اغلب افراد متقاضی عمل ابدومینوپلاستی به حساب می‌آید. به دلیل زخم ایجاد‌شده در ناحیه شکم بر اثر جراحی، اکثر زیباجویان عارضه تورم شکم بعد از ابدومینوپلاستی را  قطعی ولی موقتی تجربه می‌کنند، در دوران نقاهت پس از عمل، گلبول‌های سفید بدن و داروهای تجویز‌شده پزشک روند بهبودی زخم را سرعت می‌بخشد. همچنین استفاده از یک لباس فشرده یا گن پس از جراحی سبب کاهش ورم می‌شود. تورم شکم با توجه به وضعیت بدن بیمار بین ۱ تا ۳ ماه کاملاً برطرف می‌گردد.

۱۰ دلیل برگشت شکم پس از ابدومینوپلاستی

افراد پس از انجام جراحی زیبایی شکم باید مراقبت‌های بعد از ابدومینوپلاستی را انجام دهند تا دچار مشکلات ناشی از بی‌توجهی به توصیه‌ها نشوند. در این بخش به بررسی علل برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی می‌پردازیم:

۱. افزایش وزن

شاید بتوان رایج‌ترین دلیل برگشت شکم پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی را افزایش وزن معرفی کرد زیرا پرخوری افراطی منجر به چاقی و در نتیجه ایجاد چربی اضافه در شکم و اطراف آن می‌گردد.

۲. رژیم ‌غذایی نادرست

افرادی که عمل زیبایی شکم را انجام می‌دهند باید در رژیم‌ غذایی خود از سبزیجات و غذاهای سالم استفاده کنند همچنین توجه داشته باشند تا آب بدن آنان کم نشود.

۳. نداشتن سبک سالم در زندگی

مصرف دخانیات و الکل سبب برگشت شکم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی می‌شود.

۴. بارداری پس از جراحی

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد بارداری دارید بهتر است انجام عمل ابدومینوپلاستی را به بعد از آن موکول کنید زیرا در صورت بارداری عضلات سفت‌شده مجدداً باز خواهند شد.

10 دلیل برگشت شکم پس از ابدومینوپلاستی

۵. خطای جراح

در صورتی که به هنگام انجام عمل زیبایی شکم، پوست آن به طور کامل حذف نشود احتمال برگشت شکم وجود دارد پس از کیفیت کار پزشک خود مطمئن شوید.

۶. مشکلات ژنتیکی

برخی از عوامل خارج از محدوده کنترل ما هستند. پوست نامرغوب و مستعد شل‌شدن از جمله این عوامل است که احتمال برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی را منجر می‌شود.

۷. افزایش سن

با زیاد شدن میزان سن، قطعا چربی و پوست اضافه شکم را احاطه می‌کند، همچنین پوست شل می‌شود و می‌تواند اثرات جراحی ابدومینوپلاستی را تا حدی از بین ببرد.

۸. تغییرات هورمونی و استرس

تغییرات هورمونی خانم‌ها و افزایش اضطراب و استرس از جمله موارد تاثیرگذار بر نتیجه عمل ابدومینوپلاستی هستند.

۹. ورزش نکردن

افراد جراحی‌شده باید تمرینات ورزشی توصیه‌شده را مرتب انجام دهند و ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

۱۰. بیماری‌های زمینه‌ای

افراد مبتلا به بیماری‌های خاص به‌ویژه فشار خون و ناراحتی قلبی یا دیابت باید مرتباً بیماری خود را کنترل کنند تا عوارض ناشی از بیماری آنان منجر به برگشت و شل شدن شکم پس از جراحی نشود.

چطور از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی جلوگیری کنیم؟

برای آن‌که بتوانید نتیجه جراحی عمل زیبایی شکم را حفظ کنید و اصطلاحا از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی جلوگیری کنید بهتر است نکاتی را رعایت کنید که در این بخش آن‌ها را یادآوری می‌کنیم:

  •  پس از انجام عمل جراحی از نشستن زیاد پرهیز نمایید به‌ویژه هفته اول، بیشتر به صورت خوابیده باشید.
  • یکی از توصیه‌های پزشکی که جراحان به انجام آن توصیه اکید دارند استفاده از گن‌های متناسب با سایز بدن یا لباس فشرده است که همواره فشار ملایمی بر شکم وارد می‌کند.
  •  یک رژیم غذایی مملو از پروتئین و سبزیجات تازه سبب ترمیم بافت ماهیچه‌های آسیب‌دیده می‌شود و در کنار آن باید از خوردن غذاهای شور جدا خودداری کرد.
  • برای ممانعت از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی آب بدن خود را حفظ کنید و از استراحت که موجب تسریع روند سلامتی می‌شود غافل نشوید.
  • به طور کلی یک سبک زندگی سالم که در جهت اندام مناسب و حفظ سلامتی عمل می‌کند را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

رمز موفقیت در انجام عمل ابدومینوپلاستی

بایدها و نبایدهای بسیاری در مورد انجام عمل ابدومینوپلاستی وجود دارد که اگر بخواهیم آن را به صورت خلاصه و اثرگذار بیان کنیم، توصیه می‌کنیم که در ابتدا مطمئن شوید که کاندید مناسبی برای انجام این عمل هستید و سپس از آمادگی و اقدامات قبل و بعد این جراحی آگاهی کامل را به دست آورید. انتخاب پزشک جراح زبده و رعایت دوره نقاهت همچنین توصیه‌های پزشک مربوطه را جدی بگیرید تا از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی تا حد‌ممکن جلوگیری کنید.

*~ سوالات متداول درباره  برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی ~*

۱-  چگونه می‌توان از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی جلوگیری کرد؟

با رعایت توصیه‌های پزشک و داشتن سبک زندگی سالم می‌توان این مهم را به دست آورد.

۲- آیا امکان ورم شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی وجود دارد؟

بله ورم شکم یکی از عوارض موقتی این نوع عمل است که به مرور زمان رفع خواهد شد.

۳- با انجام چه عواملی می‌توان به نتیجه موفقیت‌آمیز ابدومینوپلاستی دست پیدا کرد؟

ثابت نگه‌داشتن وزن و انجام تمرینات ورزشی تاثیر بسزایی در نتیجه عمل دارند.

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک – عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

عضویت فعال انجمن بین المللى جراحان پلاستیک آمریکا (ISAPS) – جراحى هاى تغییر جنسیت به روش فالوپلاستى

برچسب ها:
مقالات مرتبط
جراحی همزمان شکم و سینه

جراحی همزمان شکم و سینه

جراحی همزمان شکم و سینه درخواست اولیه تمام کسانی است که میخواهند به یکباره از شر سختی های بعد از عمل خلاص شوند، یا  در مواقعی پیش...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *